Pracując w agencji reklamowej współpracuję przy realizacji niezliczonej ilości tego typu zleceń. Przygotowując projekty graficzne gotowych produktów często zmagam się z dużymi oczekiwaniami co do proponowanych rozwiązań. Nierzadko jest więc tak, że gotowy projekt trzeba wyrzucić do kosza, gdyż klientowi nie odpowiada kolorystyka lub nawet cała propozycja i wtedy prace należy zaczynać od nowa.

Dobrym przykładem niepozornego gadżetu, do którego dużą wagę przywiązują zlecające usługę podmioty są notesy firmowe. Przed rozpoczęciem pracy w branży reklamowej mało kiedy zwracałam na ten gadżet uwagę, choć trzeba przyznać, że miałam w domu multum notesów z nadrukami firmowymi. I to jest właśnie ten niesłychany potencjał pozornie banalnego przedmiotu, jakim jest notes.

Jako rzeczy nieskomplikowane notesy są jednocześnie niezwykle użyteczne, przez co klienci z chęcią je użytkują, mimowolnie przez cały czas stykając się z informacją o danej firmie, którą notes ma reklamować. Dzięki temu wiedza o takiej marce utrwala się w świadomości potencjalnych konsumentów, co trzeba uznać za bezpośrednią realizację celów, jakie są stawiane skutecznej reklamie.

Nie powinno więc nikogo dziwić, że notesy reklamowe – mimo wciąż trwającego rozwoju technologicznego, nie omijającego także branży reklamowej – są w dalszym ciągu popularne, a przy tym niezwykle skuteczne.