Połączenie tych wszystkich rzeczy nie jest łatwe. Taki druk kalendarzy firmowych zawsze będzie obarczony pewną banalnością, na co klienci czasami zwracają mi uwagę, mówiąc, że przecież konkurencja posiada takie same, więc dlaczego nie mieliby się do nich zwrócić. Albo spróbować własnych sił w projektowaniu.

Jednak kalendarz stworzony przesz profesjonalnego grafika reklamowego posiada szereg zalet. Jest przemyślany pod kątem oddziaływania na odbiorcę. Kiedy wybieram fotografię bądź obrazki, które później umieszczam w kalendarzu, zwracam uwagę na to, jaki format został wybrany. Jeżeli jest to trójdzielny kalendarz biurowy będzie się on zupełnie inaczej prezentował na ścianie małego małego lokalu niż podręczny kalendarz na biurko.

Każdy kolor i wielkość ma własne funkcje do spełnienia, a moim zadaniem, jako grafika, jest optymalne ich skomponowanie. Wykorzystuję do tego celu całą nabytą wiedzę oraz doświadczenie wyniesione z licznych projektów, jakie prowadziłam w swojej karierze. Każdy z nich wymaga indywidualnego podejścia, choć na pierwszy rzut oka wszystkie wyglądają tak samo – wystarczy wybrać zdjęcie, wrzucić w szablon i gotowe.